Hva Er Digital Markedsføring?
Digital markedsføring har blitt en essensiell del av enhver bedrifts markedsføringsstrategi i dagens digitale tidsalder. Det refererer til markedsføring og reklame som gjøres gjennom digitale kanaler og plattformer, slik som annonsering, søkemotorer, sosiale medier, e-post og lett tilgjengelig kartlegging.
Den største fordelen med digital markedsføring er at det gir bedrifter muligheten til å nå ut til et større publikum enn hva som er mulig med tradisjonell markedsføring. Ved å bruke digitale kanaler kan bedrifter nå ut til potensielle kunder over hele verden, uavhengig av geografi.
Digitale markedsføringskanaler gir bedrifter også muligheten til å mål rette annonsering til spesifikke målgrupper basert på deres interesser, demografi, geografi og atferd. Dette gjør det mulig å få mer relevant trafikk til nettstedet eller butikken.
Digital markedsføring kan også være billigere enn tradisjonell markedsføring, spesielt når det gjelder annonsering på sosiale medier og søkemotorannonsering. Bedrifter kan nå ut til en stor målgruppe til en relativt lav kostnad.
Visste du at?🤔
84.7%
Av den norske befolkninger er på Sosiale Medier
300%
Digitale markedsførings
-kampanjer kan gi en ROI økning på 300%
80%
Av bedriftsledere tror Sosiale Medier er viktig for selskapets vekst
61%
Digital Markedsføring har
gjennomsnittlig 61% lavere kostnader per lead, enn tradisjonell markedsføring
Vårt Mål Er Å
Hjelpe Deg!🙌🏼
Som en digital markedsføringsbedrift har vi som mål å hjelpe våre kunder med å øke synligheten og konverteringene på nettet. En av de mest effektive måtene å overbevise potensielle kunder om verdien av våre tjenester, er gjennom bruk av statistikk og data.
En studie fra Hootsuite viser at 71% av forbrukerne sier de vil kjøpe fra et merke de følger på sosiale medier. Dette betyr at en tilstedeværelse på sosiale medier kan være avgjørende for å tiltrekke seg potensielle kunder og øke salget.
En annen studie fra Google, har forbrukere som ser en videoannonse, 1,8 ganger høyere sannsynlighet for å kjøpe et produkt enn de som ikke ser en videoannonse. Dette viser hvor effektiv videoannonsering kan være for å øke salget og konverteringene.